Manapság ha az ember az IT szektorban dolgozik, akkor nem földtől elrugaszkodott elvárás az, hogy gyakorlatilag 0-24 legyen elérhető, hiszen ezen a területen bármikor közbe jöhet valami, bármikor leállhat egy létfontosságú honlap, bármikor kiakadhat egy számláló, vagy tényleg bármi történhet, ami azonnali reagálást igényel. Éppen ezért a legtöbb esetben ha valamilyen komoly szolgáltatást, például szerver bérlést veszünk igénybe egy cégtől, akkor mellé az esetek döntő többségében (ha persze jól választunk) 0-24-es ügyfélszolgálat jár. Ez tűnhet úgy, hogy milyen nagy dolog, pedig igazából csak bele kell gondolni, hogy micsoda bevételtől eshet el egy olyan vállalkozás, akiktől esetleg a webshopjukból nemzetközi szinten lehet rendelni.

Szóval egyáltalán nem meglepő, hogy például a rackforest.com/szolgaltatasok/vps/ szolgáltatásnál, amit amúgy a RackForest IT szolgáltató cég nyújt teljesen evidens módon jár a 24 órás telefonos ügyfélszolgálat. Tehát ha valamiért nem tölt be a honlap, nem lehet frissíteni, vagy bármilyen rendszerszintű hibát észlelnek az üzemeltetők, akkor gyorsan be lehet telefonálni, hátha szerver szinten meg tudják oldani a problémát.

rackforest.com/szolgaltatasok/vps/

Sokrétű szolgáltatásokkal foglalkoznak egyébként, de amit az előbb említettem, az a virtuális szerverek témaköre. Itt tulajdonképpen csak arról van szó, hogy a szerver maga ugyan különálló egységet alkot virtuálisan, tehát csak az jogosult hozzáférni, akihez dedikálva van ilyen lehetőség, azonban fizikai valójában nem képez külön részt, mert egy nagy teljesítményű szerverben fut több ilyen virtuális szerver (vagy más néven VPS – Virtual Private Server).

A megrendelő választhat, hogy Linux vagy Windows alapú rendszert kíván bérelni, mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai, ebben nagyon sok támpontot adnak a RackForestesek a honlapjukon, de ha valaki tanácstalan a kérdésben, akkor szóban is tudnak segíteni a megfelelő szolgáltatás kiválasztásában.

Minden esetre a VPS választása csak jó döntés lehet, mert a megbízhatósága megkérdőjelezhetetlen. Virtuális jellegéből adódóan gyakorlatilag a megrendelést követően azonnal üzembe helyezhető a szerver, tehát nem igazán van átfutási idő (PayPallal kell fizetni, ha jól tudom). Az egész rendszer amellett, hogy folyamatosan automatikus mentéseket végez, hogyha vissza kell állítani egy korábbi állapotot, akkor egyszerű legyen mit, nagyon könnyen testre szabható, mondhatni rugalmasan. Ezen kívül persze vannak a kicsit jobban szakmai vonalról is olyan előnyei, mint például hogy Intel Xeon Brand szerverekről beszélgetünk, amik szintén a megbízhatóságukról híresek. Amellett pedig, hogy Linux vagy Windows alapú az alap rendszer, a felhasználó eldöntheti, hogy a saját felületén – amihez egyébként Superuser hozzáférést is tudnak adni – milyen operációs rendszert szeretne használni. Tehát összességében nézve elég sok érv szól a VPS mellett.

Ha kicsit az árakban gondolkodunk, akkor például a Linuxos rendszerek esetében onnan indulhatunk, hogy 1500 Ft + Áfa a havidíja egy olyan szolgáltatásnak, amely az alábbiakat tartalmazza:

  • 20 GB SSD, amely 100 GB-ig bővíthető
  • 1 XEON E5 vCore
  • 1 GB RAM
  • 10 Gbps port (amelyből a garantált 2 Gbps)
  • 30 TB forgalom (100 Mbps korlátlan).

Utóbbi esetében meg kell jegyezni azt is, hogy 90% belföldi és 10% külföldi forgalmat foglal magában a havi adatforgalmi keret. Tehát mindez havi bruttó 1905 forintért érhető el. De ha ez nem volna elég, jócskán lehet még felfelé lépdelni a méreteket szempontjából, hiszen elérhető náluk 2 GB RAM-os, 4-8-12 és egészen 64 GB RAM-ig több csomag is, amelyekben a RAM-okkal párhuzamban nő természetesen az SSD és persze az adatforgalom mérete is.

De talán a szimpátia legnagyobb kulcsa továbbra is abban rejlik, hogy bármikor kereshetjük őket telefonon, ha problémánk akadna a rendszerrel.