Azt gondolnánk, hogy a cserekereskedelem ideje réges régen lejárt, és mégis a 21. században még mindig létezik, és létjogosultsággal bír. A bannerek olyan hirdetések, általában képek, amelyeket a honlapok bizonyos részein helyeznek el, céljuk pedig a figyelemfelkeltés. Ezeket a bannereket szokták a partnerek egymás között cserélgetni. Felteszik a másik fél bannereit a saját oldalukra, és így egymást hirdetve mindenki jól jár. A bannerek rövid, tömör formában a lényeget fogják meg, és olvasójukat arra ösztönzik, hogy kattintson, az angol szaknyelv nyers fordításában: cselekvésre ösztönöz, cselekvésre hívja fel a figyelmet. Hasonló, mint egy rövid, tömör reklámszöveg plasztikkártyára nyomtatva, azzal a különbséggel, hogy a kártyára nem lehet kattintani, de további cselekvésre az is ösztönözhet.

Vegyük például, hogy egy szolgáltatást szeretnénk eladni. Megfogalmazzuk egy mondatban, frappánsan a szolgáltatás lényegét, és megadjuk a szolgáltatás megrendelhetőségének elérhetőségét, legyen az egy honlap, egy telefonszám vagy egy e-mail cím. A kártya nyomtatás a nyomda feladata, elkészítik számunkra az elképzelt plasztikkártyát, amit aztán reklámként osztogathatunk. Ha egy ilyen kártya nyomtatásában gondolkodik valaki, akkor érdemes a Color Nyomdát választani, jó nevű, széles körben ismert cég, jól felszerelt gépparkkal, több évtizedes tapasztalattal a hátuk mögött. Referenciáik között tudhatnak számos magyar és külföldi illetőségű neves céget, és ennyi nagy cég csak nem tévedhet. A plasztikkártyánk nyomtatása biztos kezekben van náluk. Kitaláljuk a reklámszöveget, a honlapjukon pedig le tudjuk adni a megrendelésünket, ajánlatkérés formájában. Leadási kisokos segítségével teszik a munkát minél gördülékenyebbé. Az ott leírtak betartása megkönnyíti, leegyszerűsíti és meggyorsítja a termék elkészítésének menetét. Itt lehet tájékozódni a képek méretéről, a betűkészlet használatáról, a színekről, a felületi kezelésről, a kifutó részek, margók figyelembevételéről, a megfelelő PDF-szerkesztő használatáról. Ha mindezt nem tudjuk önállóan elkészíteni, akkor egy részletes vázlattervet kell leadnunk, és szakembereik kidolgozzák számunkra a végleges formát. A leadás történhet személyesen a telephelyen egy USB meghajtón, vagy a teljes anyag elküldhető e-mailben, illetve felhő alapú tárhelyek segítségével.

A kártya nyomtatás rövid időn belül megtörténik, majd a kártyák mint tartós reklámanyagok felhasználhatók bizonyos helyeken. Például kávézók, cukrászdák asztalára kihelyezve, vagy üzletekben polcokra erősítve, esetleg más nagy forgalmú pontokon, ahol a nagyközönség megfordul, és cselekvésre készteti a vásárlókat, a leendő ügyfeleket, hogy a kártya nyomtatása megérje: cserébe vevőket, ügyfeleket szerezhetünk a szolgáltatásunk számára.